Dziś aby zaistnieć na rynku, niezbędne jest rozpromowanie własnej marki w internecie, na popularnych portalach społecznościowych, gdzie przebywają miliony osób. Informacja o nowym przedsięwzięciu musi być zareklamowana tak, aby jak najwięcej ludzi dowiedziało się o niej. Jest to warunek niezbędny pozyskiwania nowych klientów.
Najpopularniejszym portalem społecznościowym jest Facebook. Gromadzi on ok. 3 miliardy ludzi na całym świecie. Nic dziwnego, że profil firmy, organizacji czy stowarzyszenia na FB jest dzisiaj uważany za podstawę promocyjną. Zastanówmy się jednak ile w związku z tym firm na świecie zakłada strony i wstawia na nie posty?
Używanie ciągle tych samych metod musi w pewnym momencie okazać się pomysłem chybionym, niedostosowanym do współczesnych warunków. Dlatego strona na FB, jeśli ma przyciągać klientów, musi być czymś więcej, niż zwykłą stroną z informacjami.
Dlaczego chatbot?
Boty mają wiele funkcji, ułatwiających komunikację w obecnych realiach. Całodobowa dostępność, prowadzenie konwersacji za człowieka czy dobieranie właściwych odpowiedzi do pytań są ich najważniejszymi atutami.
Jeśli strona facebookowa ma ułatwiać kontakt z użytkownikami, musi być wzbogacona tymi funkcjami. Istnieje 9 powodów, dla których wdrożenie bota na stronie FB będzie dla Ciebie niezbędne.
- Całodobowe odpowiedzi 💬 – boty są dostępne 24 godziny każdego dnia, w związku z tym, w dowolnym czasie odpowiedzą na zadane przez użytkownika pytanie. Jako administrator page’a nie będziesz musiał martwić się, że zbyt późno przeczytasz wiadomość ze względu na inne obowiązki. Bot przekaże za Ciebie każdą informację.
- Informowanie o nowościachℹ️– po nawiązaniu kontaktu z botem przez klienta, bot nie tylko udziela mu odpowiedzi, ale informuje co jakiś czas o nowościach jakie pojawiają się na Twojej stronie. Mogą to być oferty, promocje albo cokolwiek podobnego. Dzięki temu użytkownicy bardziej pogłębiają swoją wiedzę, gdyż odebranych informacji nie da się przeoczyć.
- Rozrywkowe ekspresje 😎 – rolą bota nie jest wyłączne informowanie ludzi o tym, co się dzieje, ale też zaciekawia ich interesującymi komunikatami. Przyjmują one formę chwytliwych tekstów oraz emotikonów. Ich celem jest zmotywowanie użytkownika do działania, wzbudzenie w nim sympatii do naszej firmy oraz skłonienie do odwiedzania naszej witryny.
- Automatyzacja pytań❓– boty potrafią udzielać odpowiedzi na każde pytanie, jakie dany użytkownik zadaje. Można je zaprogramować tak, żeby po wybraniu wariantu bot dobierał właściwą treść, albo wprowadzić system słów kluczowych, po których odpowiedź przyjdzie błyskawicznie. Z takim narzędziem jaki administrator strony nie musisz poświęcać czasu na odpowiadanie innym, kiedy nie jest Ci to wygodne.
- Automatyzacja sprzedaży i transakcji 💵 – każdy klient będzie za pomocą bota zamówić konkretną rzecz i zapłacić za nią. Po dokonaniu zakupu poda niezbędne dane do wysyłki i zostanie mu czekanie na daną paczkę. Nie będzie więc musiał ustawiać się w sklepie w kolejce, co oznacza, że pracownicy Twojej firmy będą mniej obciążeni obowiązkami i bardziej produktywni w obowiązkach najważniejszych.
- Profesjonalizacja obsługi klienta 📨 – pytania od klientów mogą być bardzo różne, od najprostszych po te najbardziej złożone. Bot z funkcją automatyzacyjną potrafi przydzielać właściwe warianty, bazując na słowach kluczowych. Co oznacza, że każdy klient zostanie zrozumiany bez względu na potrzeby. Ponadto, w sytuacjach wyjątkowych, bot może kierować ludzi do właściwych działów obsługi.
- Skuteczna kampania 🎯 – bot wysyłając do ludzi różne informacje, cały czas prowadzi za człowieka kampanię, przekonując ich do Twojej oferty. Każda konwersacja jest dbałością o potencjalnych klientów, zwróceniem się ku ich potrzebom i pragnieniom. Wiadomości są odczytywane i weryfikowane, w odróżnieniu od mailingu, gdzie przesyłane informacje trafiają do spamu albo kosza.
- Kierowanie na strony 📄 – z botem możesz zamieszczać w konwersacji różne komunikaty, również te, które kierują do zakładek na stronie. W ten sposób użytkownik po odczytaniu wiadomości na platformie Messenger, chcąc dowiedzieć się szczegółów o Twojej ofercie, odwiedzi Twoją stronę i zobaczy mnóstwo innych, ciekawych rzeczy.
- Identyfikacja potrzeb 📊 – boty zbierają dane o klientach. Dotyczą one gustów, preferencji, aktualnych wymagań. W zależności od odpowiedzi i zadawanych pytań, bot magazynuje informacje o potrzebach użytkowników, dzięki czemu masz jasny obraz jaki kierunek powinna obrać Twoja organizacja. Bot podczas konwersacji wciela się też w rolę ankietera, więc świeże informacje pozyskujesz błyskawicznie.
Co to wszystko oznacza?
Nie będziesz musiał poświęcać setek godzin na relacje z klientami. Co istotne, koniecznością nie będzie każdorazowe pamiętanie zasad marketingu przy każdym możliwym kontakcie. Bot będzie Twoim asystentem, który wyręczy Cię z tych obowiązków. Rozmowy, kampanie i strategie poprowadzi on za Ciebie. Wystarczy, że wyposażysz go we właściwe informacje, a codzienny kontakt z ludźmi stanie się jego obowiązkiem.
Klient z botem zainstalowanym w Messengerze, podłączonym do Twojej strony, ma ogrom możliwości. Otrzymuje odpowiedzi kiedy chce, zamawia co chce, wybierając najlepszą dla siebie lokalizację. A sposób podejścia bota do niego, w sensie językowym, jest na poziomie sześciogwiazdkowego hotelu.
Nie czekaj i skorzystaj!
Niech Twoja strona nie będzie cieniem innych, które się pojawiają lub istnieją od dawna. Wzmocnij własną kampanię marketingową i dotrzyj z botem do wielu użytkowników, usprawniając sprzedaż.
Napisz do nas na kontakt@botmarketing.pl, a stworzymy bota specjalnie dla Twojego Facebooka, uzgadniając z Tobą wcześniej szczegóły. Zachęcamy do odwiedzenia naszej witryny. Tam dowiesz się w czym się specjalizujemy i jakie wsparcie gwarantujemy!
Dyskusja na temat tego post