W poprzednim artykule pokazaliśmy na czym polega działanie głosowych botów, a także jakie narzędzia służą użytkowaniu nowej technologii. Tym razem pokażemy wam jakie zastosowania w życiu ma głosowy asystent. Dowiecie się jaka jest jego specyfika i przydatność, co pozwoli zrozumieć znaczenie nowej technologii dla każdego z nas.
Funkcje głosowe bota ułatwiają nam organizację pracy własnej, jak również funkcjonowanie domu lub biura. Wydanie polecenia głosowo, wpływa na urządzenie, uruchamiając go w sposób odpowiadający naszym intencjom.
Zastosowanie botów głosowych
Firma Seattle skorzystała z usług bota, stosując aplikację Alexa for Business dla pracowników biurowych. AfB jest funkcją, mającą ułatwiać korzystanie z Alexy w organizacjach. Przedstawiciele firmy stworzyli ją po to, aby można było wykonywać większą ilość pracy.
Przy wydawaniu głosowych komunikatów, nie musimy korzystać z innych urządzeń aby dołączać na spotkania, albo rezerwować sale lub miejsca. Wystarczy komunikat “zarezerwuj” albo “koniec rozmowy” i automatycznie otrzymujemy potwierdzenie o wybranym miejscu, a ze spotkania video rozłączamy się bez konieczności szukania odpowiedniej ikony.
Tą aplikację w podobnych celach stosują inne branże. od odzieżowych, po bankowe aż do informatycznych. BMC zajmujące się oprogramowaniem, Brooks Brothers sprzedający ubrania czy bank Capital One, stosują AfB w codziennej pracy.
Dzięki Alexie marka LG umożliwia swoim klientom rozmowy z lodówką, telewizorem, a nawet pralką. Użytkownicy mogą wydać komunikat i obserwować pracę danego urządzenia. Bixby również idzie tym tropem, nie ograniczając się do smartfonów. Cortana współpracowała z Nissanem, dzięki czemu marka samochodów mogła we własnym zakresie stosować głosowego komunikatora, ułatwiającego kierowcom podróże i wyjazdy.
Asystent Google również w codziennej pracy okazuje się przydatny. Jego funkcje głosowe pomagają restauracji McDonald’s przeprowadzać rekrutacje i pozyskiwać ludzi do pracy. Budowa kolejnych sieci fast-foodowych na świecie wymaga szybkiego pozyskania nowych pracowników do obsługi.
Asystent połączony z aplikacją Apply Thru, umożliwia głosowe podawanie chętnym kandydatom swoich danych osobowych. Po podaniu niezbędnych informacji przy wypowiedzeniu słów, otrzymują link z tekstową wiadomością. W tego rodzaju pomoc fast-foodowym sieciom również zaangażowała się Alexa.
Im łatwiejsza komunikacja, tym lepiej
Nie bez powodu globalne marki są zainteresowane długotrwałą współpracą z aplikacjami, ułatwiającymi relacje między nimi a klientami, w celu maksymalizacji zysku. Kupując urządzenie, wyposażone w elektronicznego, głosowego asystenta, mamy zagwarantowany:
- brak konieczności szukania informacji – Chcąc uzyskać informacje na dany temat, korzystamy z aplikacji lub wyszukiwarek, które wymagają od nas pisania zdań. Taka konieczność zachodzi przy szukaniu oferty, utworu muzycznego albo położenia sklepu. Bot głosowy potrafi zrobić to za nas przy odczytywaniu wypowiadanych wyrazów. Dzięki temu nie będziemy musieli sztywno korzystać z aplikacji i tracić czas.
- brak konieczności fizycznego włączania/wyłączania – korzystanie z urządzeń, które w danej części dnia mają nam służyć, wymaga fizycznej styczności z ich przyciskami. Po wykonaniu zadania, np. odkurzeniu salonu, musimy wyłączyć odkurzacz, czego nie zrobimy bez fizycznej styczności. Z pomocą asystenta głosowego, wszystkie urządzenia mogą bez dotyku funkcjonować na nasze zawołanie. Odkurzaczowi możemy powiedzieć, że ma odkurzyć pokój, a potem, że ma się przenieść w inne miejsce i wyłączyć.
- brak konieczności innych fizycznych wysiłków – jeśli jeden głosowy komunikat wystarczy by dostosować urządzenie do naszych celów, oznacza to, że nie musimy tracić energii i czasu na poruszanie się z punktu A do punktu B. Energię możemy trzymać zgromadzoną na inne wysiłki i nie przemęczać się kiedy tego nie chcemy. Będąc zajęci gotowaniem obiadu na spotkanie z przedstawicielem poważnej firmy, możemy głosowo otwierać lodówkę, a nawet zamawiać te składniki, których zapomnieliśmy kupić lub się skończyły.
Według badań przeprowadzonych przez grupę Spiceworks, w kwietniu 2018 roku, 40% firm zatrudniających minimum 500 pracowników wyraziło zamiar wprowadzenia głosowych asystentów w swoich siedzibach w przyszłości. Ponadto, 29% firm, związanych z branżą IT zaznaczyło, że już wdrożyło albo planuje wdrożyć minimum jednego głosowego asystenta, w celu usprawnienia codziennej pracy.
Wydawaj polecenia urządzeniom przez bota!
Codzienna praca musi być nie tylko efektywna, ale przede wszystkim zorganizowana. Wiesz o tym doskonale, że każda sprawa jest ważna w jakimś stopniu, ale wykonanie wszystkich na raz niekoniecznie jest możliwe fizycznie. Dlatego z botem głosowym realnie zaoszczędzisz energię dzięki jego kompleksowej, całodobowej pomocy.
Jeśli chcesz poprawić wydajność własnej pracy albo firmy, która na Ciebie zarabia, zachęcamy do zainteresowania się funkcjami asystenta głosowego i zastanowieniu się nad jego wdrożeniem. Twoja codzienność może stać się mniej żmudna, a bardziej pogodna, jeśli pozwolisz sobie zapewnić trwałą pomoc 🙂
Dyskusja na temat tego post