Sprzedaż internetowa wymaga od firm stałego kontaktu z użytkownikami. Ważne aby osoby specjalizujące się w tej dziedzinie, nie tylko mogły poświęcać określoną ilość czasu danej grupie klientów, w celu koordynacji dostaw, ale też dobierały właściwe produkty, na które aktualnie panuje zapotrzebowanie.
Warto, aby sprzedaż, oparta wyłącznie na internetowych transakcjach, była na tyle udoskonalona, żeby jakikolwiek proces dostarczania towarów nie został zakłócony. Konieczna jest dostępność od rana do nocy, przez 24 godziny każdego dnia. Ponadto, firmy decydujące się na działalność e-commerce, muszą zapewnić globalny zasięg własnych usług.
Jak chatbot rozwija e-commerce?
Umiejętność formułowania prawidłowych komunikatów przy sprzedaży internetowej wymaga szczególnego skupienia, kiedy jesteśmy odpowiedzialni za dostarczenie właściwego towaru. Czasami chcąc zyskać na sprzedaży, jesteśmy zmuszeni sami dobrać odpowiedni produkt, który klientom wydałby się interesujący. Tutaj wskazany, żeby nie powiedzieć niezbędny będzie chatbot, który ze względu na swoje technologiczne właściwości, każdą sprzedaż bez względu na porę i rodzaj poprowadzi błyskawicznie, od początku do końca.
Dobrze skonstruowany bot będzie nam służył doskonale w każdym procesie sprzedażowym. Jego skuteczność polega na:
- ciągłym motywowaniu klientów – boty wykorzystują treści, jakie generują potencjalni użytkownicy, a ponadto, potrafią przeprowadzać lojalnościowe programy i zapewniać posprzedażowe wsparcie.
- zwiększeniu liczby odwiedzających stronę – dzięki personalizacji bota w Messengerze, łatwiejsze staje się przekonywanie ludzi do odwiedzin strony przez trafną prezentację produktów, na które istnieje zapotrzebowanie.
- zwiększaniu zainteresowania użytkowników – bot potrafi zachęcić nowych użytkowników do rozmowy przez interesujące treści i oferty, a potem angażować w proces sprzedażowy
- błyskawicznym wysyłaniu powiadomień – każdy zainteresowany albo preferowany przez nas idealny klient otrzymuje wiadomość, po której wyświetleniu jest zaznajomiony z aktualną ofertą
- wsparciu transakcji – wielu z nich jest porzucanych za sprawą braku informacji o kosztach dostawy produktów. Boty poprzez szybkie dostarczanie odpowiedzi, niwelują ten problem i zmniejszają ilość koszyków porzuconych.
Dobrze prosperująca sprzedaż internetowa musi być z perspektywy klientów interesująca, zarówno jeśli chodzi o dostarczenie towarów jak i ich jakość i przydatność. Chatbot oparty na systemie słów kluczowych potrafi zainteresować każdego potencjalnego odbiorcę, bez względu na to co sprzedajemy i w czym się specjalizujemy.
Chatboty napędzają polskie firmy
To już się dzieje. Przedsiębiorcy dostrzegają potencjał biznesowy ze sprzedaży on-line, dlatego niektórzy z nich wyrażają zainteresowanie cechami i właściwościami chatbota. Technologia okazała się pomocnicza w angażowaniu ludzi w procesy zakupowe.
Przykładem jest sklep internetowy Katalog Marzeń, w którym do idealnego prezentu każdy użytkownik dochodzi dzięki asystentowi zakupowemu. W jego rolę wciela się oczywiście chatbot, który najpierw pyta o osobę, dla której szukamy prezentu, a potem pyta o jej preferencje. Kiedy udzielamy odpowiedzi na ich temat, bot generuje dla nas prezenty do wyboru.
Własnego asystenta zakupowego zainstalowała również Sephora, która zdecydowała się na pozyskiwanie klientów metodą sprzedaży internetowej. Tutaj bot serwuje każdemu klientowi porcję pytań, w celu wskazania odpowiednich dla nich produktów. Każdy, kto wybierze produkt najbardziej go interesujący, wędruje na stronę oficjalną sklepu aby sfinalizować transakcję. W konwersację z chatbotem można wejść poprzez aplikację Kik.
W kierunku wsparcia sprzedaży internetowej postanowiła również pójść Castorama. Wszelkie oferty, dotyczące konstrukcji budowlanych, od ogrodu do wystroju, postanowiła przekazywać za pomocą bota aby usprawnić sprzedaż. Bot nie ogranicza się jednak wyłącznie do przekazywania informacji o zakupach, ale przekazuje dane dotyczące ewentualnego transportu i usług dodatkowych. Materiały można zamawiać przez sklep internetowy i wybrać właściwego kuriera.
Innym przykładem jest Komputronik.pl, który na święta postanowił wdrożyć chatbota, pomagającego klientom wybrać odpowiedni prezent dla ich bliskich. Miał też formę messengerowego newslettera aby przykuwać klientów poprzez przesyłanie im co jakiś czas informacji. Dzięki botowi można też dowiedzieć się o warunkach zwrotu, reklamacji czy znaleźć najbliższy, stacjonarny sklep.
I Tobie przyda się chatbot!
Internet coraz bardziej wpływa na nasze codzienne życie. To głównie poprzez niego najczęściej się komunikujemy i załatwiamy różne sprawy, bez względu na odległość w jakiej się znajdujemy. To zapoczątkowało rozwój branży e-commerce, która zaczęła realizować sprzedaż w powszechnym internecie i pod względem ilości klientów trafiła w dziesiątkę. Z tego powodu, aby sprostać ich oczekiwaniom, pracownicy branży używają botów, pomagających rozwijać i utrzymywać własne biznesy.
Skorzystaj z naszych usług, kontaktując się na: kontakt@botmarketing.pl. Zaprojektujemy bota specjalnie dla Twojego sklepu internetowego po wcześniejszych konsultacjach. Po otrzymaniu wiadomości z twojej strony, odezwiemy się do Ciebie i umówimy się na rozmowę zdalną lub stacjonarną.
Dyskusja na temat tego post