fbpx
  • Ogólnie o Botach
  • Marketing
  • Aktualizacje na Facebooku
BotMarketing
  • Strona Główna
  • Konsultacje Marketingowe
  • O nas
  • Kontakt
No Result
View All Result
BotMarketing
  • Strona Główna
  • Konsultacje Marketingowe
  • O nas
  • Kontakt
No Result
View All Result
BotMarketing
No Result
View All Result
Home Marketing

Jak chatboty wspierają branżę e-commerce?

Eryk Hałas przez Eryk Hałas
4 listopada, 2020
w Marketing
Artykuł na:4minut czytania
0
Chatbot dla e-commerce
18
VIEWS
Udostępnij na FBUdostępnij w TweeciePrześlij artykuł mailem

Sprzedaż internetowa wymaga od firm stałego kontaktu z użytkownikami. Ważne aby osoby specjalizujące się w tej dziedzinie, nie tylko mogły poświęcać określoną ilość czasu danej grupie klientów, w celu koordynacji dostaw, ale też dobierały właściwe produkty, na które aktualnie panuje zapotrzebowanie.

Warto, aby sprzedaż, oparta wyłącznie na internetowych transakcjach, była na tyle udoskonalona, żeby jakikolwiek proces dostarczania towarów nie został zakłócony. Konieczna jest dostępność od rana do nocy, przez 24 godziny każdego dnia. Ponadto, firmy decydujące się na działalność e-commerce, muszą zapewnić globalny zasięg własnych usług.

Jak chatbot rozwija e-commerce?

Umiejętność formułowania prawidłowych komunikatów przy sprzedaży internetowej wymaga szczególnego skupienia, kiedy jesteśmy odpowiedzialni za dostarczenie właściwego towaru. Czasami chcąc zyskać na sprzedaży, jesteśmy zmuszeni sami dobrać odpowiedni produkt, który klientom wydałby się interesujący. Tutaj wskazany, żeby nie powiedzieć niezbędny będzie chatbot, który ze względu na swoje technologiczne właściwości, każdą sprzedaż bez względu na porę i rodzaj poprowadzi błyskawicznie, od początku do końca.

Dobrze skonstruowany bot będzie nam służył doskonale w każdym procesie sprzedażowym. Jego skuteczność polega na:

  • ciągłym motywowaniu klientów – boty wykorzystują treści, jakie generują potencjalni użytkownicy, a ponadto, potrafią przeprowadzać lojalnościowe programy i zapewniać posprzedażowe wsparcie.
  • zwiększeniu liczby odwiedzających stronę – dzięki personalizacji bota w Messengerze, łatwiejsze staje się przekonywanie ludzi do odwiedzin strony przez trafną prezentację produktów, na które istnieje zapotrzebowanie.
  • zwiększaniu zainteresowania użytkowników – bot potrafi zachęcić nowych użytkowników do rozmowy przez interesujące treści i oferty, a potem angażować w proces sprzedażowy
  • błyskawicznym wysyłaniu powiadomień – każdy zainteresowany albo preferowany przez nas idealny klient otrzymuje wiadomość, po której wyświetleniu jest zaznajomiony z aktualną ofertą
  • wsparciu transakcji – wielu z nich jest porzucanych za sprawą braku informacji o kosztach dostawy produktów. Boty poprzez szybkie dostarczanie odpowiedzi, niwelują ten problem i zmniejszają ilość koszyków porzuconych.

Dobrze prosperująca sprzedaż internetowa musi być z perspektywy klientów interesująca, zarówno jeśli chodzi o dostarczenie towarów jak i ich jakość i przydatność. Chatbot oparty na systemie słów kluczowych potrafi zainteresować każdego potencjalnego odbiorcę, bez względu na to co sprzedajemy i w czym się specjalizujemy.

Chatboty napędzają polskie firmy

To już się dzieje. Przedsiębiorcy dostrzegają potencjał biznesowy ze sprzedaży on-line, dlatego niektórzy z nich wyrażają zainteresowanie cechami i właściwościami chatbota. Technologia okazała się pomocnicza w angażowaniu ludzi w procesy zakupowe. 

Przykładem jest sklep internetowy Katalog Marzeń, w którym do idealnego prezentu każdy użytkownik dochodzi dzięki asystentowi zakupowemu. W jego rolę wciela się oczywiście chatbot, który najpierw pyta o osobę, dla której szukamy prezentu, a potem pyta o jej preferencje. Kiedy udzielamy odpowiedzi na ich temat, bot generuje dla nas prezenty do wyboru.

Własnego asystenta zakupowego zainstalowała również Sephora, która zdecydowała się na pozyskiwanie klientów metodą sprzedaży internetowej. Tutaj bot serwuje każdemu klientowi porcję pytań, w celu wskazania odpowiednich dla nich produktów. Każdy, kto wybierze produkt najbardziej go interesujący, wędruje na stronę oficjalną sklepu aby sfinalizować transakcję. W konwersację z chatbotem można wejść poprzez aplikację Kik.

W kierunku wsparcia sprzedaży internetowej postanowiła również pójść Castorama. Wszelkie oferty, dotyczące konstrukcji budowlanych, od ogrodu do wystroju, postanowiła przekazywać za pomocą bota aby usprawnić sprzedaż. Bot nie ogranicza się jednak wyłącznie do przekazywania informacji o zakupach, ale przekazuje dane dotyczące ewentualnego transportu i usług dodatkowych. Materiały można zamawiać przez sklep internetowy i wybrać właściwego kuriera.

Innym przykładem jest Komputronik.pl, który na święta postanowił wdrożyć chatbota, pomagającego klientom wybrać odpowiedni prezent dla ich bliskich. Miał też formę messengerowego newslettera aby przykuwać klientów poprzez przesyłanie im co jakiś czas informacji. Dzięki botowi można też dowiedzieć się o warunkach zwrotu, reklamacji czy znaleźć najbliższy, stacjonarny sklep.

I Tobie przyda się chatbot!

Internet coraz bardziej wpływa na nasze codzienne życie. To głównie poprzez niego najczęściej się komunikujemy i załatwiamy różne sprawy, bez względu na odległość w jakiej się znajdujemy. To zapoczątkowało rozwój branży e-commerce, która zaczęła realizować sprzedaż w powszechnym internecie i pod względem ilości klientów trafiła w dziesiątkę. Z tego powodu, aby sprostać ich oczekiwaniom, pracownicy branży używają botów, pomagających rozwijać i utrzymywać własne biznesy.

Skorzystaj z naszych usług, kontaktując się na: kontakt@botmarketing.pl. Zaprojektujemy bota specjalnie dla Twojego sklepu internetowego po wcześniejszych konsultacjach. Po otrzymaniu wiadomości z twojej strony, odezwiemy się do Ciebie i umówimy się na rozmowę zdalną lub stacjonarną.

Tags: ChatbotDoświadczenia Klientówe-commercehandel internetowyKlienciPorady Pandemiczne
ShareTweetSend
Previous Post

Chatboty na ratunek restauracjom

Następny

Chatbot dla branży beauty 💁‍♀️

Artykuły Pokrewne

Chatbot w obsłudze klienta – większy zysk za mniejszy wysiłek!
Marketing

Chatbot w obsłudze klienta – większy zysk za mniejszy wysiłek!

przez Eryk Hałas
23 listopada, 2020
0

Czy wiesz, że aż 60% osób woli prowadzić konwersację online z chatbotem podczas kontaktu z firmą? Realia te są na...

Czytaj dalej
9 powodów dlaczego powinieneś wdrożyć chatbota na Facebooku

9 powodów dlaczego powinieneś wdrożyć chatbota na Facebooku

10 listopada, 2020
Chatbot dla branży beauty 💁‍♀️

Chatbot dla branży beauty 💁‍♀️

4 listopada, 2020
Chatbot dla restauracji

Chatboty na ratunek restauracjom

4 listopada, 2020
Customer Experience – czym jest zarządzanie doświadczeniami klientów?

Customer Experience – czym jest zarządzanie doświadczeniami klientów?

3 listopada, 2020
Następny
Chatbot dla branży beauty 💁‍♀️

Chatbot dla branży beauty 💁‍♀️

9 powodów dlaczego powinieneś wdrożyć chatbota na Facebooku

9 powodów dlaczego powinieneś wdrożyć chatbota na Facebooku

Dyskusja na temat tego post

  • 77 Like'ów strony

Recommended

Chatbot dla e-commerce

Jak chatboty wspierają branżę e-commerce?

4 listopada, 2020
Chatbot dla administracji

Chatbot dla administracji

22 grudnia, 2020
Jak chatboty pomagają pracownikom?

Jak chatboty pomagają pracownikom?

23 grudnia, 2020
50+ Zastosowań Chatbotów

50+ Zastosowań Chatbotów

20 grudnia, 2020
Czym jest chatbot i jakie ma zastosowania?

Czym jest chatbot i jakie ma zastosowania?

3 listopada, 2020
Chatbot dla transmisji gier (Facebook Gaming)

Chatbot dla transmisji gier (Facebook Gaming)

14 grudnia, 2020
Czy chatboty zabiorą ludziom miejsca pracy?

Czy chatboty zabiorą ludziom miejsca pracy?

28 grudnia, 2020
Jak chatboty pomagają pracownikom?

Jak chatboty pomagają pracownikom?

23 grudnia, 2020
Narzędzia służące do monitorowania pracy zdalnej

Narzędzia służące do monitorowania pracy zdalnej

22 grudnia, 2020

Kategorie

  • Aktualizacje na Facebooku
  • How To
  • Marketing
  • News
  • Ogólnie o Botach
  • Zarządzanie
  • Strona Główna
  • Konsultacje Marketingowe
  • O nas
  • Kontakt
  • About
  • Advertise
  • Privacy & Policy
  • Contact

© 2020 botmarketing.pl | Automate sp. z o.o.

No Result
View All Result
  • Homepages
    • Home – Layout 1
    • Home – Layout 2
  • Reviews
  • How To
  • Apps
  • Devices
  • Games

© 2020 botmarketing.pl | Automate sp. z o.o.

Ta strona używa ciasteczek.